Maratonin sijaan mäkitunkkausta ja tennistä

Maratonin sijaan mäkitunkkausta ja tennistä

Minulla piti tänä viikonloppuna alunperin olla ohjelmassa Helsinki City Maraton. Tunnetusta syystä tapahtuma siirrettiin syksyyn ja maraton siirtyy minulla joko elokuulle tai lokakuulle riippuen osallistunko Paavo Nurmi Maratonille tai Helsinki City Maratonille. Tapahtuman siirtoa en enää juurikaan murehdi, mutta ainakin urheilukelloni mukaan neljän tunnin alitus olisi saattanut olla mahdollinen. Kello laskee kilpailuennustetta ja tuon mukaan ennustettu maratonaikani olisi 4 tunnin pinnassa, joten eiköhän siten neljä tuntia olisi alittunut!

Mäkitunkkausta helteessä!

Hyödynsin kuitenkin juoksukilpailuvapaan pitkän helatorstaiviikonlopun hieman poikkeuksellisella tavalla verrattuna viimeaikaisiin viikonloppuihin, jolloin olen yleensä juossut pitkän hitaan lenkin.

Torstaina olin Hirvensalon laskettelurinteessä juoksemassa rinnettä ylös ja alas useamman kerran (5 kertaa). Hissiväylää ylös juostessa tulee jalat aivan hapoille. Päätin kuitenkin, että en kävele yhtään, vaikka oikeasti olisi järkevä kävellä jyrkimmät kohdat. Tilannetta ei helpottanut, että oli yli 25 astetta lämmintä! Tein Stravan mukaan myös uuden ennätyksen ja sain hieman yli 2 minuutin suoritusajan nopeimmassa nousussa. Jalat olivat kyllä aivan hapoilla noiden nousujen jälkeen!


Kellon kilpailuennuste

Perjantaina olimme vaimon kanssa TFW:llä ja yllätys yllätys, vuorossa oli kunnon jalkahapotusta jo lämmittelyn yhteydessä. Varsinainen treeni oli 5 kierroksen setti lekalla traktoripyörän hakkaamista, painavien pallojen kuskaamista juosten, kelkan vetoa ja työntöä sekä vielä muutama voimaliike päälle. Tehokas treeni!

Lauantaina oli vuorossa huilipäivä.

Sunnuntaina minulla oli muutaman vuoden tauon jälkeen virallinen tennisottelu. Joukkueemme, johon olin lupautunut varamieheksi pelasi 4. divisioonan matsin Raumalla. Kaksi vakiopelaajaamme oli loukkaantuneita ja jouduin kehiin toisena kaksinpelaajana (olin siis käytännössä varamiehen varamiehen varamies). Seuraottelussa pelataan kaksi kaksinpeliä ja yksi nelinpeli. Olin tyytyväinen peliini ja ottelu oli tasainen, vaikka hävisinkin 3-6, 2-6. Saimme lopulta kuitenkin 2-1 voiton, koska ykköspelaajamme voitti oman pelinsä ja joukkueenmme voitti vielä nelinpelinkin (en pelannut nelinpeliä). Minulla oli urheilukello ranteessa oman pelin ajan ja oli mielenkiintoista tutkia ottelu statistiikkaa, jonka perusteella olin liikkunut kentällä (pääasiassa juosten) lähes 3 kilometriä. Paljon siis lyhyitä nopeita pyrähdyksiä ottelun aikana.

Tennismatsin statistiikkaa

Vuoden ensimmäinen juoksukilpailu lähestyy. Aurajoen Yöjuoksuun on aikaa 5 viikkoa! Harkinnassa on myös Virtual HCR, joka pitäisi juosta ensi viikon aikana. En ole vielä päättänyt Virtual HCR:n kohtaloa. Viime vuonna juoksin puolikkaan n. 1t 56 min.   Juoksukilpailu yksin juostuna on sen verran haastavaa, että se vaatii kyllä hyvän latauksen. Riippuu pitkälti ensi viikonlopun ohjelmasta ja fiiliksistä, mitä tuon kanssa teen.


Kommentit

Suosituimmat

Taistellen maaliin HCM:llä

Treeniaikaa tuli lisää